Auktionsfynd

Jag har reflekterat efter att jag och min familj var på en auktion idag.

Vi lever i en slit och släng värld, där mottot är "går något sönder så köper vi nytt". Men tänk så mycket gamla saker det finns kvar som fortfarande är helt, rent och i utmärkt skick. Så många underbara ting som väntar på att få återanvändas. Inte gömmas undan i skåp eller kastas.
Jag vill gärna bidra till att du använder dina gamla ting eller köper "nya" gamla ting. Det gör jag med hjälp av inredning, inspiration och bra priser!
Och du, det där finporslinet du har i skåpet, se till att anända det! Du ska inte vänta till det där "speciella" tillfället.
För vem vet när det dyker upp?

Ut och fynda med er!!!


Kockums vackra kaffepannor.


Rörstrands tallrikar och uppläggningsfat.


Fin stor kruka.


Vackra vattenglas  SÅLDA!!!!


Sockerskål från Gefle Sweden och annat smått och gott.


Skål gjord av svenskt tenn

Fina saker till fyndpriser. Välkommen!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för din rara kommentar.

Ååhh vad roligt med auktion!



2009-01-19 @ 21:33:37
URL: http://biskopsgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0